....Jeg har begynt å respondere på popup-kommentarene fra de amerikanske galeiene.
Men vi minnes allikevel The Miseducation Of Lauryn Hill og sangen Can't Take My Eyes Off Of You.
Verden er merkelig og liten.
mandag 15. juni 2009
onsdag 10. juni 2009
Iggys nye album
har en henvisning om en strand.
Jeg vet selvfølgelig hva den sangen handler om.
Hillman fortalte meg det.
Fantastisk hvor liten verden er ikke sant Iggy?
Jazz indeed.
Jeg vet selvfølgelig hva den sangen handler om.
Hillman fortalte meg det.
Fantastisk hvor liten verden er ikke sant Iggy?
Jazz indeed.
Problemet med kvinnen usynliggjort under 2000 år med kristendom er åpenbar
Et faked fotografi

Jeg har forslått to forskjellige tilnærminger til Egypt, en kvinnelig og en mannlig.
Dette fordi Egypts historie kan deles opp i to perioder, perioden før og etter Amon og Amon-Re sett som en kvinnelig tilnærming (og dessuten Amon sett som en skjult kvinnelig søken etter en mytologisk vei til Isis).
Men det er også andre grunner.
Dels at Egypts gudeverden er usynliggjort, og at kvinner fortsatt dels lever i en verden hvor de prøver å finne ut av sine dyriske sider.
Men det viktigste er at vi som moderne samfunn har levd i de to virkelighetene sammenfiltret.
Og det ble muliggjort ved Jesus som eneste Gud i den kristne verdenen.
Ved å åpne det lokket står vi derfor foran noe svært eksplosivt.
Billdegjort i menns interesse for deres dyriske sider.
Og problemet med dette sett fra et kvinnelig ståsted.
Dette fordi Egypts historie kan deles opp i to perioder, perioden før og etter Amon og Amon-Re sett som en kvinnelig tilnærming (og dessuten Amon sett som en skjult kvinnelig søken etter en mytologisk vei til Isis).
Men det er også andre grunner.
Dels at Egypts gudeverden er usynliggjort, og at kvinner fortsatt dels lever i en verden hvor de prøver å finne ut av sine dyriske sider.
Men det viktigste er at vi som moderne samfunn har levd i de to virkelighetene sammenfiltret.
Og det ble muliggjort ved Jesus som eneste Gud i den kristne verdenen.
Ved å åpne det lokket står vi derfor foran noe svært eksplosivt.
Billdegjort i menns interesse for deres dyriske sider.
Og problemet med dette sett fra et kvinnelig ståsted.
fredag 5. juni 2009
mandag 25. mai 2009
Ellers kan dere DRA TIL HEVLETE!!!!!!!!!
Inkludert Politiets Hundepartulje.
Med eller uten Stavanger-avslutningshilsen.
Med eller uten Stavanger-avslutningshilsen.
Hvem er Ra?
Hvis vi ser Isis som dels et bilde på møtet med det opprinnelige, Afrika og det vi kommer fra, er det nødvendig å se konstellasjonen Amon-Re i forhold til dette.
Dreide det seg om en plagiat av Isis?
Og hvis vi ser Amon som et bilde på kvinnen (men også på menn) fra et vestlig ståsted, blir det mulig å spørre om Ra kunne ha noe med de sorte å gjøre.
Ra er dermed Solen sett som fargelegger av de sorte negrene.
Men Ra er dermed også den som belyser møtet for de besøkende.
Og han kan ha sin forhistorie i en tilbedelse av Sola. Han kan opprinnrelig være en afrikansk guddom.
I den sammenhengen blir Ra negeren.
Og videre fører dette mot et vrengbilde på møtet mellom de hvite og de sorte.
Et bilde som antagelig også var forståelig for negrene.
De hvite som hadde invadert dem hadde ingen forutsetninger til å gjøre det i forhold til Afrikas storslåtthet.
De hvite aom sauer må ha vært et bilde som passet ypperlig på oss fra negrenes ståsted.
Problemet i den forbindelsen blir at ved å sette sammen Amon og Re usynliggjøres samtidig Isis.
Og det skjer samtidig en forflytning av Amon til en ikke-afrikansk guddom.
Det er årsaken til at jødene kunne gå inn i problemstillingen og ta Amon med seg via Gullkalven.
Det fører til konstellasjonen Amon og Anubis.
Ra kan teoretisk ha blitt beskrevet som Re i sammenheng med Amon-Re pga det problematiske i forholdet mellom Amon og Anubis.
Men det problematiske mellom dem kan samtidig ha en årsak i at Amon var blitt et bilde på den hvite.
Og sett som et møte mellom den hvite og den sorte i Amon-Re forsvant resten av religionen samtidig.
Dreide det seg om en plagiat av Isis?
Og hvis vi ser Amon som et bilde på kvinnen (men også på menn) fra et vestlig ståsted, blir det mulig å spørre om Ra kunne ha noe med de sorte å gjøre.
Ra er dermed Solen sett som fargelegger av de sorte negrene.
Men Ra er dermed også den som belyser møtet for de besøkende.
Og han kan ha sin forhistorie i en tilbedelse av Sola. Han kan opprinnrelig være en afrikansk guddom.
I den sammenhengen blir Ra negeren.
Og videre fører dette mot et vrengbilde på møtet mellom de hvite og de sorte.
Et bilde som antagelig også var forståelig for negrene.
De hvite som hadde invadert dem hadde ingen forutsetninger til å gjøre det i forhold til Afrikas storslåtthet.
De hvite aom sauer må ha vært et bilde som passet ypperlig på oss fra negrenes ståsted.
Problemet i den forbindelsen blir at ved å sette sammen Amon og Re usynliggjøres samtidig Isis.
Og det skjer samtidig en forflytning av Amon til en ikke-afrikansk guddom.
Det er årsaken til at jødene kunne gå inn i problemstillingen og ta Amon med seg via Gullkalven.
Det fører til konstellasjonen Amon og Anubis.
Ra kan teoretisk ha blitt beskrevet som Re i sammenheng med Amon-Re pga det problematiske i forholdet mellom Amon og Anubis.
Men det problematiske mellom dem kan samtidig ha en årsak i at Amon var blitt et bilde på den hvite.
Og sett som et møte mellom den hvite og den sorte i Amon-Re forsvant resten av religionen samtidig.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
